Projekt Zajedno možemo sve!
Autor: Marina Nikolić, 21. 8. 2025.
Projekt pod nazivom „Zajedno možemo sve!“, kojeg su pripremile knjižničarka Marina Nikolić i učiteljice Ivona Bonacin, Ružica Čondić Begov, Stanka Renić, Daniela Borojević, Ružica Ivanković Ciotti i Marijana Šimić, prijavljen je na Poziv za financiranje preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova koji je u rujnu raspisao MZOM, te je isti odabran je za financiranje. U projektu su surađivalo s udrugom „Jedna Mladost“, koja ima bogato iskustvo u razvoju neformalnog obrazovanja koje poučava široki spektar mekih vještina potrebnih za zdrav i ispunjen život. Cilj ovog projekta je bio kroz različite radionice naglasiti važnost osnovnih potreba učenika te to učiniti na način koji je angažiran i interaktivan, uvodeći novi program u školu kojeg želimo razvijati u budućnosti. Tijekom posljednjih pet godina primijetili smo kako su naši učenici sve više ovisni o tehnologiji i sve manje razmišljaju o svom osobnom zdravlju i osnovnim potrebama. Sve češće čujemo priče o tome kako ne spavaju dovoljno, dolaze u razred iscrpljeni i zaspu. Postoje trenuci kada zaborave jesti i piti, čak i kad im je to osigurano, fokusirajući se umjesto toga na vrijeme provedeno na telefonima ili drugim uređajima koje donose u školu. Kod kuće provode sve više vremena u kući, ne istražujući i ne uživajući u sigurnom okruženju koje imamo ovdje u Kaštelima, a koje im omogućuje igru na otvorenom bez nadzora odraslih. Zbog ovih faktora, kao i uobičajenih faktora, sa svakom novom generacijom dolazi do većih distrakcija u razredu, a vrijeme prijelaza kako bi se učenici prilagodili školskom okruženju raste. Sve u svemu, znamo da djeca koja su dobro odmorena, prikladno nahranjena i koja razumiju važnost provođenja vremena vani s dovoljno fizičke aktivnosti, pokazuju viša postignuća u razredu zbog njihove veće koncentracije i discipline. S tim na umu, sastavili smo ovaj projekt s glavnim ciljem da naglasimo važnost osnovnih potreba prvašića i drugašića te da to učinimo na način koji je angažiran i interaktivan, uvodeći novi program u školu. Prvaši i drugaši uključeni u projekt postali su osnaženi u donošenju pozitivnih odluka o nekim svojim životnim izborima vezanim za osnovne potrebe, što bi im trebalo pružiti bolju osnovu za buduće školske godine. Svjesni smo važnosti učenja od vršnjaka i modeliranja ponašanja, zbog čega su u projektu sudjelovali i sedmaši i osmaši kako bi pomogli dalje razvijati ovaj program za buduće godine. Na sastancima radne skupine za preventivnu strategiju – odabrani učenici sedmih i osmih razreda uz nadzor djelatnika uključenih u projekt te vanjskog stručnjaka – koji su se održavali jednom mjesečno razvijala se preventivna strategija za školu te set radionica za niže razrede. Za učenike prvih i drugog razreda organizirano je šest radionica. Prva radionica imala je naslov Temelji zdravog života. Za svaki razred radionicu je održala razredna učiteljica, uz prethodnu edukaciju i pomoć stručnjaka iz udruge Jedna Mladost. Na radionicama se razmišljalo o najvažnijim temeljima života kroz niz interaktivnih metoda, uključujući korištenje divovske Jenga igre kako bi se pokazalo koliko je važno imati čvrst temelj i kako se stvari mogu promijeniti kada uklonite ključne dijelove tog temelja. Druga radionica bila je ujedno i izlet u Srednju školu „Braća Radić“ gdje se održala sesija o hrani i piću. Predavanja i radionice održale su se u 2 dijela. Predavanje i radionice iz područja poljoprivrede vodila je nastavnica Anamarija Novak Mitrović. Predavanja i radionice iz područja prehrane vodile su nastavnice Marija Rapanić i Petrana Pupić uz pomoć učenika i učenica zanimanja tehničar nutricionist u procesnom praktikumu. Naši učenici su, za kraj, napravili zdrave zalogajčiće – mediteranske energetske kuglice – uz pomoć učenika maturanata, a pod vodstvom nastavnica. Treća radionica uključivala je dolazak djelatnika i životinja iz azila za životinje te sesiju o urednosti, buci i spavanju. Na školskom igralištu učenici su kroz razgovor te igru sa štencima naučili o važnosti brige o životinjama, odgovornog vlasništva i empatije prema životinjama, ali i svim živim bićima. Djelatnici i volonteri azila poseban su naglasak stavili na zaštitu napuštenih životinja, ali i na svakodnevne načine na koje svi, pa i najmlađi, mogu pomoći. Učenici su naučili i kako buka i neuredni uvjeti mogu dovesti do nedostatka sna, što može utjecati na ponašanje. Naučili su i kako boravak u mirnom i otvorenom prostoru omogućuju više odmora, igre, a time i sreće. Radionica i izlet u Botanički vrt Osnovne škole Ostrog bila je četvrta radionica. Tamo smo imali i sesiju o kretanju, svježem zraku i samoregulaciji. Jedna od tema koju smo ovdje obrađivali je o važnosti prirode, o proizvodnji kisika te važnosti kretanja za razvoj i smanjenje stresa. Održane su radionice koje su vodile i učiteljice. Učenici su sudjelovali u aktivnostima i predavanjima o biljkama, važnosti kisika, o disanju, pokretu, istezanju. Nakon svake aktivnosti učenici su samostalno donosili zaključke o važnosti kisika, biljaka, o tome kako je važno pravilno disati, kontrolirati disanje, koliko nam je važno istezanje, tjelovježba te pokret. Učenici su o tome učili zbog promicanja mentalnog zdravlja. Ovim radionicama učenici su naučili tehnike samoregulacije, smirivanja i meditacije. Peta radionica i izlet uključivali su piknik na plaži i razmišljanje o toplini i skloništu. Piknik i radionica održali su se na lokalnoj plaži Baletna škola. S učenicima smo razmišljali o važnosti skloništa i topline. Razmišljali smo o odjeći koju nose i zaštiti koju koriste, primjerice, u hladnim zimskim danima i vrućim ljetnim danima poput dana kad smo bili na pikniku. Također smo razgovarati o učincima topline i hladnoće na tijelo i kožu. Osim učenja učenici su uživali u plaži i parku za djecu te u pizzama i piću koje su učiteljice donijele. Za kraj nastavne godine sumirali smo sve što smo kroz ovaj projekt naučili. Učiteljice su s učenicima napravile plan za ljeto kako bi učenici nastavili biti zdravi pojedinci. Na ovom zadnjem sastanku učenici su dobili i poklončiće kao nagradu za sudjelovanje u projektu. Slike iz prethodnih radionica možete vidjeti u rubrici Vijesti u člancima o ovom projektu. Na sljedećem linku možete vidjeti slike s piknika i zadnje radionice: https://albumizr.com/a/z33w
ORGANIZIRANI PRIJEVOZ
POLASCI AUTOBUSA
7:30 K. Gomilica – škola
7:45 K. Gomilica -škola
7.:30 K. Kambelovac – škola
11:10 K. Gomilica – škola
11:20 K. Kambelovac - škola
11:40 škola – K. Gomilica
11:40 škola – K.Kambelovac
12:30 škola – K. Gomilica
12:30 škola – K.Kambelovac
13:15 škola – K. Gomilica
13:15 škola – K.Kambelovac
13:30 K.Gomilica - škola
13:30 K.Kambelovac – škola
14:20 K. Gomilica – škola
14:10 K. Kambelovac – škola
14:45 škola – K. Gomilica
14:45 škola – K. Kambelovac
18:30 škola – K. Gomilica
18:30 škola – K. Kambelovac
19:15 škola – K. Gomilica
19:15 škola – K. Kambelovac
*Novo stajalište školskog autobusa je s istočne strane škole, preko puta ambulante.
PRIJEPODNE - PRVO ZVONO u 7:55
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
VELIKI ODMOR - 9:35 – 9.50
3. 9:55-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:05
POSLIJEPODNE - PRVO ZVONO u 13:55
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
VELIKI ODMOR - 16:25-16:40
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:05
« Rujan 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Srednje škole | ![]() |
![]() |
Korisni linkovi | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |